dimecres, 4 de gener del 2012

Dia 10/ National Park - Cape Palliser - Lower Hutt

Són les onze del matí i ens trobem en un mirador situat al peu de la carretera SH4 observant les Raukawa Falls, unes àmplies cascades del riu Mangawhero. El sol brilla entre un grapat de núvols de color blanc.
Fa unes hores però, les cotes altes del Mt Ruapehu (2797m) estaven ben inundades de boires i ens hem vist obligats, un cop més, ha variar els nostres plans: res d'intentar fer el cim. Així doncs, després d'una breu (i absurda) visita a les instal·lacions de l'estació d'esquí de Turoa, punt d'inici de la ruta al cim del volcà Ruapehu, hem començat la llarga ruta cap al sud. Circulem en direcció Wellington.

Mapa de la zona volcànica del Mt Ruapehu.

A dos quarts de dues ja hem recorregut més de 250 quilòmetres des de la zona d'acampada del Discovery Lodge (72NZ$ dues nits). Hem passat de llarg la ciutat de Wanganui i, per la SH3, ens hem incorporat a la SH1, la carretera que travessa tot el país de punta a punta. Ara ens trobem a la petita població de Foxton, pocs quilòmetres al sud-oest de la gran ciutat de Palmerston North i a només sis quilòmetres del mar de Tasmania, on gastem 89 dòlars fent la compra en un supermercat New World.

Main Street, Foxton.
14:30. Escollim les platges d'Otaki Beach, a quaranta quilòmetres al sud de Foxton, per dinar i gaudir d'una estona de sol.

Ben dinat, decidim visitar Cape Palliser, el punt més meridional de l'Illa Nord. D'aquesta manera deixem escapar l'oportunitat de visitar la capital del país, Wellington. Després de l'experiència d'Auckland tenim ben clar que preferim dedicar el temps a visitar espais naturals que a gastar sola de sabata pels carrers de les grans ciutats.
Així doncs, continuem baixant per la via principal del país fins al Porirua Harbour (a 25 quilòmetres de la capital), on prenem la SH58 durant   quinze quilòmetres fins arribar a la SH2. Ara ens toca remuntar el Hutt River i travessar el Rimutaka Range (imatge de la dreta), una aspra serralada que ens separa de la població de Featherston.
El sol i l'estreta carretera que serpenteja fins a Featherston ens han deixat ben tocats quan aturem la furgoneta a la benzinera del poble. Emplenem el dipòsit (76 dòlars) i consumim amb avidesa un parell de gelats revitalizants mentre debatem si seguim endavant fins al Cap Palliser. Arribar fins aquí se'ns ha fet molt llarg i només de mirar al mapa el que ens falta per recórrer ja ens venen ganes de girar cua, però el fet d'haver superat el port de Rimutaka ens anima a continuar endavant.

17:45. Ens endinsem, a través de petites i solitàries carreteres secundàries, a la regió de Wairarapa. Anem seguint els cartells que indiquen el Cape Palliser tot delectant-nos amb el suau paisatge que ens envolta. El sol de mitja tarda atorga als camps de pastura un color del tot especial. El trajecte comença a fer-se menys pesat!

La Wairarapa és una zona de cria intensiva d'ovelles.
Palliser Bay.
18:10. A Ngawi, un típic poble de pescadors, una vintena d'excavadores rovellades descansen a la platja a l'espera d'haver d'arrossegar alguna barca.
A molt pocs quilòmetres de Cape Palliser ens trobem amb la primera colònia de foques del viatge. No cal dir que la il·lusió del moment és superior a la forta pudor del lloc on reposen aquests peculiars mamífers.

18:27. 130 quilòmetres després de deixar la SH1, Cape Palliser apareix davant dels nostres ulls.
El far del Cap Palliser data de l'any 1897 i s'hi accedeix superant 250 graons de fusta. 

La llum d'aquest far es pot veure des d'una distància de 26 milles nàutiques (48 quilòmetres).
Des del far obtenim una àmplia panoràmica de la costa més meridional de l'illa. A la fotografia podeu veure l'últim tram de la carretera que condueix al far.
A mesura que el sol va perdent alçada, el paisatge va adquirint una tonalitat especial.

19:10. Decidim, a contracor, que és moment de començar a desfer el camí en direcció Wellington. Demà, ben d'hora, salpa el ferri que ens ha de dur a l'Illa Sud i no podem córrer el risc de perdre'l. Tenim un llarg trajecte fins a la capital i no podem treure'ns del cap el port de muntanya del Rimutaka Range!
El que tampoc podrem treure'ns del cap són les curioses tanques que pengen d'un cable per damunt d'un riu que desemboca uns metres més avall a l'oceà Pacífic. Imaginem que aquestes tanques, instal·lades per alguna ramader de la petita localitat de Mangatoetoe, es troben aquí per evitar que el bestiar aprofiti el curs del riu per escapar fàcilment de les pastures que li pertoquen.

19:30. A mesura que ens allunyem del Cap Palliser, tot gaudint del solitari paisatge que ens envolta i del lent davallar de l'astre rei damunt la mar, lamentem no poder-nos-hi quedar algun dia més. La serenor del lloc ens té encisats. Però no podem deixar passar l'ocasió que se'ns presenta! Sortim de la pista i situem la furgoneta arran de mar. Ja hem reservat taula per sopar al millor restaurant de la contrada!

20:30. Vesprada "pacífica".
Costa est de Palliser Bay.
La cuina i el xef del millor restaurant de la contrada.
Posta de sol a les antípodes.
El crepuscle ens regala la visió de les muntanyes de l'Illa Sud, el destí de demà!

És negra nit quan arrenquem la furgoneta i comencem a descomptar quilòmetres en direcció Wellington: travessem la Wairarapa, creuem fugaçment les petites poblacions de Martinborough i Featherston, superem tranquil·lament el temut pas del Rimutaka Range i aturem la furgo un parell d'hores després en un ample i desolat carrer d'una urbanització de Lower Hutt. Dormirem, plàcidament, a una desena de quilòmetres de la terminal de ferris de la companyia Interislander. Demà, cap a l'Illa Sud! Comencem la segona part de l'aventura! La cosa promet!

Recorregut del desè dia a les antípodes.



...Dia 09/ Tongariro Alpine Crossing




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada